Els alumnes de cicle mitjà i superior van comptar amb la presència a classe d’alguns joves músics convidats a l’Escola. L’objectiu era assistir a una audició en directe però també conèixer de prop alguns instruments.

Els joves convidats van ser: Teresa Poblet que tocava el violí, Irene Pijoan amb la flauta travessera i Patricia Martínez que tocava el violoncel, aquestes darreres són alumnes de l’IES Joan Fuster i també Joel Ráez que tocava l’oboè. La Irene i en Joel són germans de dos alumnes de l’Escola.
Cada jove va interpretar una peça musical que havia preparat i també van explicar les peculiaritats del seu instrument. Així no tant sols van gaudir de l’audició sinó que van poder conèixer les singularitats de l’embocadura en els instruments de vent o les característiques dels instruments de corda.

De l’Escola també hi va participar un alumne de 5è, l’Héctor que va interpretar una peça amb el seu violí. Felicitats, Héctor!!!
Els mestres estem molt agraïts per aquesta actuació i els alumnes van valorar molt una actuació musical en directe.
A l’Escola el temps de música s’introdueix des dels primers cursos. La iniciació al llenguatge musical es fa en grups reduïts. Es considera important la sensibilització musical dels alumnes i també que continuïn desenvolupant les habilitats musicals, com a mitjà d’expressió, en el seu creixement com a persona.
A les classes de primària es proposen activitats de llenguatge musical, així com de cant coral i conjunt instrumental. A partir de 4t s’inicia la flauta. A l’aula de música hi ha prou instruments “Orff” pel coneixement i pràctica dels alumnes.

Des de l’àrea de música es programen audicions i tallers als principals auditoris de Barcelona per a tots els Cicles. Els alumnes de 6è participen a la Cantània a l’Auditori.

Des de les famílies és important col·laborar amb una actitud positiva vers la música, creant un ambient a casa on la música sigui important. Algunes idees de com fer-ho:

-Cantar al vostre fill a l’hora de dormir, quan es banya, quan jugueu amb ell. Canteu en família.
-Escoltar tot tipus de música a casa: tradicional, clàssica, jazz, pop, cançons infantils, etc.
-Fer jocs i cants rítmics, els tradicionals. Inventar cançons i ritmes senzills per acompanyar les activitats diàries.
-Deixar-lo explorar lliurement qualsevol instrument musical que tingueu a casa. Si no n’hi ha cap, es poden comprar petits instruments de percussió, harmòniques, flautes i teclats, etc.
Us animem a anar junts a concerts i altres manifestacions musicals sempre que sigui possible. Hi ha concerts gratuïts per a tots els públics, a tots els barris a l’abast de tothom.