Escola l'Estel

FONTS D’APRENENTATGE GLOBAL
Activitat Musical

Cantània

Cantània és una activitat amb diferents fases d’actuació: sessions de formació amb el professorat, treball del professorat a la seva aula i concerts finals interpretats per l’alumnat inscrit. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de l’organització com des de l’escola.

COMUNITAT DE GRANS

Una Vivència Musical Inolvidable

Durant tot el curs els nens de 6è, i a partir del text i la partitura de la cantata treballen tots els aspectes curriculars de l’àrea de música; llenguatge musical, técnica vocal, escenografía… i amb estreta relació amb el tutor, aspectes transversals que es desprenen de literatura, expressió i comprensió de llengua, de l’entorn social i arts plàstiques a manera de projecte interdisciplinar. D’altra banda els companys de cicle de 5è assisteixen, sempre que és possible, al concert dels cantaires de 6è, per tal de participar com a públic, d’una activitat que ells mateixos faran el curs següent, podent així apreciar i gaudir de la feina feta pels propis companys, en un escenari únic i universal.

L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col•lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical important i inoblidable per a tots.

LA CANTATA DEL CURS 2019-2020

“Virtual”

“El Marcel està trist. Fa poc que s’han separat sa mare i son pare i , últimament no té gaires ganes de fer vida social. Alguns companys de l’escola li fan bromes que no li agraden i, tot i que la Gina el convida a la seva festa d’aniversari, ell s’estima més quedar-se a casa. El pare s’ha comprat un ordinador molt potent i la mare li ha regalat un telèfon mòbil per poder-s’hi més fàcilment.. ”

Música d’Òscar Peñarroya.

Lletres de César Aparicio.

Aprenent altres formes de comunicar

Mostra de Produccions Audiovisuals

L’escola participa en la Mostra de Produccions Audiovisuals de Sant Andreu amb el suport tècnic de Teleduca.

Aquest projecte es realitza a 5è a partir d’un tema, que serà la idea que acollirà la producció. Durant el curs 2018-2019, el tema triat pels organitzadors ha estat “La química en el nostre cos”

La cloenda de la mostra, és un dia molt important; ja que tots els alumnes de les escoles participants es troben per visionar per primera vegada les seves produccions en forma de petits curtmetratges.

A la dreta podeu visionar els 4 curts que han realitzat els alumnes de 5è de L’Estel durant el curs 2018-2019.

01.

Sensibilitzar als alumnes en el tema (tutoria).

02.

Treballar l’escriptura en equip (llengua).

03.

Aprendre la metodologia de l’escriptura dels guions.

04.

Fomentar el treball en equips per aprendre decisions.

05.

Saber organitzar-se establint rols dins del grup per fer servir storyboards, gravar i editar les seves produccions.

Un Problema Estrany

Coses Estranyes

Criatures Misterioses

El Iogurt Caducat

Congrés de ciències

Exposició científica amb un tema comú per a totes les escoles de Barcelona amb l’objectiu de que els infants experimentin, facin hipòtesis etc. i ens facin una exposició davant de la resta.

Aprenent D’ALTRES MANERES

Roda Llibres

Intercanvi literari entre les escoles del districte a partir  de la lectura d’uns llibres en comú amb l’objectiu de fomentar el gust per la lectura i treballar la comprensió d’una manera més lúdica.

Aprenent amb el cos

Flic Flac Circ!

El Flic Flac Circ té com a objectiu promoure l’aprenentatge de les habilitats rítmiques i artístiques dels nens i nenes de l’escola primària superior mitjançant l’aprenentatge durant el curs, classes d’educació física, figures i acrobàcies circenses.

Tallers d'Escacs

A partir d’aquests tallers que realitzen els nens de 3r i 4t volem potenciar el treball de les habilitats mentals, el pensament matemàtic i estratègic donant resposta a una de les vuit intel·ligències múltiples.

Firem-nos!

Intercanvi solidari a partir d’objectes realitzats per diferents escoles del barri per fomentar valors com l’empatia, l’ equitat i solidaritat.

Tallers Guàrdia urbana

Diferents activitats per apropar als infants a l’ús de transports sostenibles, a l’organització de les institucions del districte i el barri i al  Pla d’acció d’internet segura.

Activitat d’Educació Física

Atleviana

Aquest nom tan estrany té una explicació força senzilla. Des de ja fa força temps una escola del barri de Sant Andreu, l’escola Pegaso, va iniciar una activitat amb els alumnes de l’institut de secundaria Príncep de Viana. Aquesta activitat consistia en una trobada esportiva en la que es practicaven diferents modalitats de l’atletisme. Així neixia l’ATLEVIANA (dels mots Atletisme i Viana).

Anys

Professors