EScola l'Estel

Activitats de Dinamització

La nostra mascota, LA PUÇA SABERUDA cada curs ens proposa un tema de lectura al voltant del qual ambientarem la biblioteca i amb l’ajuda de la Puça farem recerca d’informació, llegirem llibres i revistes, donarem la nostra opinió, recomanarem lectures, coneixerem noves cultures, iniciarem debats…

La lectura és present en el nostre centre també quan no som a la biblioteca perquè promovem d’altres activitats per tal de fomentar i motivar el gust per la lectura.

Les Maletes Viatgeres

El curs de 2n, 4t i 6è porten a casa durant una setmana una maleta on es poden trobar tot tipus de lectura per compartir amb la família. També hi ha una llibreta on els alumnes i els adults podran fer comentaris sobre l’experiència de tenir la maleta a casa: què hi afegirien, quin llibre els ha agradat més… i totes aquelles opinions que ens ajudin a crear un ambient enriquidor al voltant de la lectura i els llibres.

I de la poesia no ens n’oblidem!!!

Els més petits també poden compartir un maletí ple de llibres de poemes infantils a partir del qual podran confegir el seu propi llibre de classe amb els poemes que més els ha agradat.

Activitats de Motivació a la Lectura

“El llibre secret de les adreçes” dels personatges més famosos dels contes populars.

Els alumnes podran descobrir com són veritablement i on viuen.

Després, se’n triarà un a qui vulguin conèixer millor i entre tot el grup-classe escriuran una carta que serà contestada pel mateix llop, per la caputxeta, pels tres porquets… Quina emoció!!!

“L’hora de sal i pebre”

Arriba a l’escola una conta-contes que ens explicarà velles històries relacionades amb l’època de l’any en què ens visita.

“M’imagino”

Pels més grans de l’escola els actors de VolRas ens visiten per fer un taller de mim a partir del qual potenciarem l’escriptura aprenent a llegir les imatges visuals com el gest i transformar-les en boniques paraules per tal de narrar la història que ens expliquen.

Rodallibres

Llegim i compartim!!!

La nostra escola l’Estel ja fa uns anys que es troba amb l’escola Pompeu Fabra en finalitzar el curs per tal de compartir amb altres alumnes l’aventura de llegir.

El Rodallibres consisteix en la lectura de 5 llibres de tipologia variada i l’elaboració de preguntes sobre el que s’ha llegit amb l’objectiu de fer un joc compartit i alhora garantir la comprensió de la lectura i motivar l’alumnat a llegir.

Quan fem la trobada ens presentem i juguem amb els nous companys.

Visitem la biblioteca i fem equips barrejant els alumnes de les dues escoles i comença el concurs de preguntes on es demostrarà qui ha estat el grup més lector!!!

Com Funciona la Biblioteca?

A càrrec dels mestres. Un docent dedica la mateixa tarda que vénen les persones voluntàries per tal de garantir la coordinació i la coherència en el procés de la gestió de biblioteca.

Una tarda a la setmana una mare dedica el temps a la introducció de llibres al programa informàtic per tal de poder fer després el préstec dels alumnes.

Manteniment de la biblioteca i la gestió de llibres: les mestres jubilades, s’encarreguen de manera voluntària de fer els teixells, assignar un codi de barres… és a dir, preparen els llibres abans de ser folrats.

Les famílies col.laboren de manera voluntària. Donat que es diposa d’un espai fix on està tot el material, no cal concretar dia per venir d’aquesta manera, les famílies participen en funció de la seva disponibilitat.

L’escola assisteix a la formació de biblioteques-Puntedu per tal de mantenir actualitzat el funcionament d’aquesta i establir relacions amb les biblioteques escolar del districte.

Anys

Professors