Escola l'Estel

Sostenibilitat i Projectes

En aquest apartat trobareu les diferents mesures que fem com a escola per a ser més sostenibles. També podreu veure alguns dels projectes en els quals estem implicats.

Per un món més sostenible

Escoles + Sostenibles

En l’actualitat,  l’escola forma part de les Escoles+Sostenibles.

Es tracta d’un programa pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l’ambiciós projecte planetari d’imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn més immediat.

Des de llavors, s’han iniciat una sèrie de projectes com potenciar la reducció de residus utilitzant embolcalls sostenibles, reciclar les deixalles que generem a l’escola separant paper i plàstic, ampliar i cuidar el petit jardí dels patis, i idear un jardí vertical amb l’ajuda de les famílies per enverdir encara més els espais exteriors.

Cada any seguim amb la feina que fa anys vam iniciar, i a cada curs que comença es plantejen nous objectius.

Així doncs, la nostra intenció és implicar la comunitat educativa i en especial l’alumnat en tots els projectes de l’escola per aprendre a conviure amb la natura més pròxima i respectar-la. Saber extreure al màxim de coneixements i les seves possibilitats pedagògiques ens ajudarà demà a educar ciutadans més compromesos amb l’ecologia i la sostenibilitat.

Renovació

Projecte de Renovació de Patis

El pati, com a espai educatiu exterior de l’escola, és un espai de joc i de relacions essencial en la vida dels infants.

Si repensem i transformem el pati, és per tal d’enriquir i diversificar les possibilitats educatives. Així, transformar-lo afavorint noves relacions de convivència entre alumnes, estimulant la creativitat i el joc lliure.

Aquest procés de transformació del pati serà un procés participatiu on tothom podrà dir la seva. L’alumnat i les famílies a les reunions de delegats. Les famílies també podran participar a través del seu representant en la comissió mixta. Per altra banda, l’equip docent ho farà als claustres, cicles i amb el seu representant a la comissió mixta. Per últim també participaran les entitats del barri que un moment determinat puguin col·laborar

En el document que trobareu més avall podeu consultar el Projecte de Renovació Patis.

Anys

Professors