L’àrea de coneixement del medi social i natural la treballem per projectes, en els que s’inclou també, el nom de la classe. Aquest tipus de metodologia de treball ens implica una sèrie d’avantatges per treballar amb el nostre alumnat:

  1. Fomenta l’autonomia dels infants. Aprenen a ser competents i resoldre els reptes que se’ls plantegen.
  2. Els infants són actius en el seu procés d’aprenentatges. S’impliquen en el que estan treballant i són ells els que guien el seu aprenentatge.
  3. Afavoreix l’aprenentatge significatiu. Els infants van encaixant els continguts formant una xarxa de continguts. 
  4. Propicia el treball interdisciplinari ja que permet adquirir coneixements de les diferents àrees educatives.
  5. Permet atendre la diversitat que ens trobem a les aules: flexibilitat en el ritme de treball, en les metodologies, els continguts…
  6. Utilitza les noves tecnologies. Fent recerca milloren molt  la competència digital.
  7. Propicia un ambient d’aula en el que es treballa valors molt importants com el respecte, la tolerància, la solidaritat i el treball en equip.
  8. Mestres i infants treballen conjuntament formant equip per resoldre els reptes que se’ls van plantejant. Milloren capacitats com la resolució de problemes i l’organització de les tasques.
  9. Afavoreix l’aprenentatge participatiu i potencia el treball cooperatiu. Es dona molta importància al treball en grup i a la col·laboració, ja que és en aquestes situacions d’aprenentatge on els infants poden aprendre els uns dels altres.
  10. Els infants estan motivats ja que aquesta metodologia dóna l’oportunitat de que ells escullin què volen treballar i què els interessa. Això fa que tot el que aprenen tingui un significat per a ells.
  11. Permet que els infants connectin amb la realitat, més enllà dels llibres de text o de les classes magistrals. Els preparen per la vida real.
  12. L’infant aprèn a pensar, cercar informació i investigar. No a memoritzar i adquirir de forma mecànica continguts.
  13. Potencia habilitats socials com saber estar, saber esperar, saber escoltar, saber debatre, saber relacionar-se amb els altres …
  14. Afavoreix la confiança i l’autoestima dels infants. Els nens /es se senten orgullosos en veure que han superat un repte.
  15. Exerciten el mètode científic ja que fan hipòtesis, les contrasten i finalment n’extreuen conclusions.

Tot seguit apareixeran un recull dels projectes que treballem en l’actual curs escolar:

Educació Infantil

-El nom de la classe de P4: “GRANGERS I GRANGERES”

ARRIBA UNA SORPRESA A LA CLASSE DE P4!
El dilluns ens va arribar una carta!
En Ramon i la Conxita viuen en una masia al bell mig del camp, saben que el nom de la nostra classe és “ grangers i grangeres” i per això, aquesta setmana ens han deixat un conill perquè en tinguem cura .
Hem observat com és el seu cos, com camina i salta, com menja el pinso i les pastanagues que li portem, l’hem dibuixat i netejat cada dia. Ha estat una experiència fantàstica!

CICLE DE VIDA DE LA GALLINA.
Els nens i nenes estem fent el projecte del nom de la classe, mentre treballàvem els galls i les gallines se’ns ha plantejat la curiositat de com neix un pollet. Després de buscar informació i veure vídeos del seu naixement hem fet el nostre mural amb diferents tècniques plàstiques.
AIXÍ ENTRE TOTS HEM COMPRÈS I REPRESENTAT EL CICLE DE VIDA DE LA GALLINA!

-El nom de la classe de P5: “CLASSE DE LES PAPALLONES”

AQUEST CURS HEM DECIDIT ENTRE TOTS SER LA CLASSE DE LES PAPALLONES!!!

QUINA GRAN SORPRESA ENS HEM PORTAT DESPRÉS DE MIRAR MOLTS LLIBRES I VÍDEOS QUAN HEM AVERIGUAT QUE LES PAPALLONES NO NEIXEN AIXÍ DE BONIQUES DELS OUS.

-PRIMER SÓN ERUGUES I MENGEN MOLT

-DESPRÉS ES TANQUEN EN UNA CRISÀLIDE

-FINALMENT SURT UNA PAPALLONA PRECIOSA

I TOT AQUEST PROCÉS TÉ UN NOM MOLT LLARG I ESPECIAL…METAMORFOSI

HEM TINGUT MOLTA SORT JA QUE UN COMPANY DE LA CLASSE ENS HA PORTAT UNA ERUGA DE COL QUE HEM ESTAT OBSERVANT DURANT MOLTS DIES AMB LES LUPES I EL MICROSCOPI.

TAMBÉ HEM PLANTAT COLS PER CONÈIXER BÉ LA PLANTA.

ELS ALUMNES DE 4T ENS HAN DEIXAT UNS INSECTES MOLT INTERESSANTS PER SABER QUI SÓN ELS ENEMICS DE LES ERUGUES I LES PAPALLONES.

UN MATÍ EN ENTRAR A LA CLASSE…SORPRESA!!! L’ERUGA HA FET LA SEVA CRISÀLIDE. ARA ESTEM PORTANT EL REGISTRE DELS DIES QUE PORTA TANCADA A VEURE SI TENIM SORT I PODEM VEURE SORTIR UNA PAPALLONA BLANCA.

US ANIREM INFORMANT!

Cicle Inicial

-El nom de la classe de 1r: “ELS CAVALLS”

Els alumnes de primer després d’un debat i unes votacions han escollit el nom de la classe, “Els cavalls”. Aprofitant la sortida a Breda, els nenes han pogut observar aquest animal i tot el que esta relacionat amb ell, l’alimentació, l’entorn…
A l’aula hem fet un petit racó on els alumnes han portat tot allò relacionat amb els cavalls i a plàstica hem fet una replica del cavall per acompanyar-nos en el nostre aprenentatge.

-El nom de la classe de 2n: “ELS PLANETES I ELS ASTRONAUTES”.

Durant uns dies hem tingut un petit debat per escollir el nom i finalment va sortir “Els planetes i els astronautes”, també, sabem que a partir d’ara a l’hora d’escollir el nom de la classe haurem de tenir present aspectes com: que sigui un tema que ens agradi a tots, quins aspectes podem treballar …. Més tard, per taules, ens va tocar fer un centre d’interès de continguts relacionats amb el projecte: meteorits i asteroides, forats negres, l’espai i l’univers …. per poder elaborar un petit llibre de continguts en què vam fer una selecció prèvia d’informació. Però encara queda més… hi haurà més novetats …

Sortida al “Planetari Bombolla”

Cicle Mitjà

-El nom de la classe de 4t: “EVEREST”.

El dimarts 18 d’octubre els alumnes de 4t de Primària vam tenir la visita d’en Lambert, alpinista, guia de muntanya i pare d’alumnes de la nostra escola. Com que som la classe “Everest” ens va explicar moltes coses sobre les muntanyes i els cims. Ell ha pujat a més de 200 cims de més de 3.000 metres d’alçada del Pirineu , també a cims dels Andes, dels Alps i algun de l’Himàlaia. Ha vingut carregat perquè a més a més ens ha ensenyat què cal portar per pujar a cims de més de 3.000 (grampons i piolet per a la neu, ulleres per protegir els ulls, etc). Ha estat molt interessant. També ens ha aconsellat de cuidar el planeta ja que ell ha comprovat que cada vegada hi ha menys neu degut al canvi climàtic. Moltes gràcies Lambert! Que segueixis pujant a molts més cims!

-Sortida al Puig Castellar de Santa Coloma de Gramanet (3r i 4t)

El dijous 10 de novembre, els alumnes de tercer i quart de primària van realitzar una sortida del projecte que estan treballant: “El relleu”.
Va ser una ascensió al Puig Castellar de Santa Coloma de Gramenet, on hi ha una visió del paisatge de 360 graus. Primer vam esmorzar per agafar forces, després els monitors ens van presentar el dossier de camp i la brúixola i seguidament vam fer l’ascensió al Puig Castellar (330m). Vam arribar fins a dalt de tot on vam poder veure les formes del relleu que prèviament havíem treballat a la classe. Vam tenir molta sort perquè la visibilitat era molt bona i vam poder veure la serralada litoral (serra de Collserola, amb el Tibidabo; Montjuïc; la serra de Marina…), la depressió litoral amb les ciutats de Barcelona, Sta Coloma de G, Badalona i el riu Besòs; la serralada prelitoral (la serra de Montserrat, La Mola…), la depressió prelitoral amb les poblacions de Mollet, Sabadell… I també allà al cim del turó vam veure les restes d’un poblat ibèric. Vam ser uns autèntics muntanyencs!