CANTÀNIA

Una vivència musical inoblidable

Cantània és una activitat amb diferents fases d’actuació: sessions de formació amb el professorat, treball del professorat a la seva aula i concerts finals interpretats per l’alumnat inscrit. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de l’organització com des de l’escola.

Aquesta activitat està programada a l’escola per al Cicle Superior.

Durant tot el curs els nens de 6è, i a partir del text i la partitura de la cantata treballen tots els aspectes curriculars de l’àrea de música; llenguatge musical, técnica vocal, escenografía… i amb estreta relació amb el tutor, aspectes transversals que es desprenen de literatura, expressió i comprensió de llengua, de l’entorn social i arts plàstiques a manera de projecte interdisciplinar. D’altra banda els companys de cicle de 5è assisteixen, sempre que és possible, al concert dels cantaires de 6è, per tal de participar com a públic, d’una activitat que ells mateixos faran el curs següent, podent així apreciar i gaudir de la feina feta pels propis companys, en un escenari únic i universal.

L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col•lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical important i inoblidable per a tots.

Dscn0374
Dscn0364
Dscn0371
portada_cantania

LA CANTATA D’AQUEST CURS 2016-2017

“La nit dels malsons”

La nostra història comença la nit abans que en Lluc, un nen de nou anys que és molt poruc, se n’hagi d’anar de colònies. Ell no hi vol anar de cap de les maneres, perquè a les colònies haurà de fer moltes activitats que li fan pànic, i no s’hi vol enfrontar.
Aquella nit, quan en Lluc està a punt d’adormir-se, la Guardiana de la por es cola per la seva finestra. La Guardiana es dedica a vetllar perquè la por no desaparegui del món, i li vol fer entendre a en Lluc que tenir por no és dolent. Mitjançant un viatge a través dels malsons de diferents persones que en Lluc coneix molt bé, li farà veure que hi ha molts tipus de por, i que tenir por no té perquè ser un defecte…